styl modowy

Rok 2020 przyniósł wiele zmian. Patrząc na to co się wydarzyło, kwestie związane z modą nie były najważniejsze i odeszły na dalszy plan. Jednak mimo wszystko, pandemia znacząco zmieniła nasz sposób ubierania się. Być może, jak wiele innych osób, wykorzystałaś tą przerwę na zastanowienie się nad swoim stosunkiem do planety i jej mieszkańców. Zamknięte galerie na pewno pomogły zmniejszyć rynek fast fashion, a ludzie znudzeni codziennością zaczęli interesować się szyciem i tworzyli własne projekty. Wśród nich możesz być również ty. Zmienił się wygląd i charaktery, być może cieszysz się z tego, że całe dnie spędzasz w legginsach lub wygodnych dresach, albo na przekór tęsknisz za możliwością lśnienia niż cokolwiek innego.

Poza zmianą naszego stosunku do ubrań i mody zmieniło się również poczucie estetyki. Powstały nowe grupy (najczęściej online), do których cały czas można dołączać. Platforma Lyst, tak jak co roku opublikowała swój przegląd, analizując wyszukiwania, podglądy oraz sprzedaż u ponad 100 milionów ludzi. Wyróżniono sześć głównych grup, które są opisane poniżej. Te grupy wyraziły swoją kreatywność w tym jakże dziwnym roku. Przeczytaj, aby dowiedzieć się, do której to ty należysz.

Mystical

Podczas 2020 roku wiele osób szukało sposobu, aby się uspokoić i dowiedzieć co będzie dalej ze światem. Takie osoby często szukały ukojenia w gwiazdach. Astrologia, amulety i kosmos to coś, co pomogło znaleźć potrzebną ochronę oraz wskazówki, jak postępować dalej w swoim życiu. Bardzo dużą rolę odegrały znaki zodiaku oraz znaki urodzenia, których wyszukiwanie wzrosło o ponad 50%. Jeszcze większy wzrost zainteresowanych astrologią pojawił się po opublikowaniu zdjęcia Megan Markle, na którym miała założony złoty naszyjnik z okiem. Do tej grupy należą felietonista Vouge oraz astrolog Alice Bell, której mistyczny styl tylko zachęca, aby dołączyć do tego wspaniałego świata. Warto wspomnieć również o Jessice Pimentel, która przyćmiła wszystkich swoją zodiakalną stylizacją.

High Performance

Sportowa odzież w stylu retro powraca do mody już od jakiegoś czasu. Pandemiczne zdystansowanie, aktywność na świeżym powietrzu i domowe siłownie sprawiły, że coraz więcej osób skłania się ku sportowej estetyce. Szorty kolarskie tzw. bikershorts oraz spódniczki tenisowe podbiły modowy rynek. Ich wyszukiwania wzrosły o około 40%. Całkowicie biała stylizacja Chloe Pierre na Wielkiego Szlema jeszcze bardziej podniosła ten wynik. Kolejną osobą z tej grupy jest Sofia Coelho, która świetnie pokazała, jak łączyć sportową spódniczkę z innymi częściami garderoby. Największym hitem okazała się jednak postać księżnej Diany z serialu „The Crown” od serwisu Netflix, której strój na siłownię perfekcyjne zobrazował sportowy styl retro.

Lounge Life

W ostatnim czasie bez wątpliwości, niezależnie od tego czy pracowałeś zdalnie na wysokim stanowisku, czy też lepiej poznawałeś swoją kanapę – jeansy i marynarki zostały zastąpione miękkimi i wygodnymi tkaninami. Platforma Lyst już w kwietniu odnotowała wzrost wyszukiwania joggerów o aż 123%, a legginsów o 43%. W tej grupie to wygoda była kluczowa, ale nadal szukaliśmy inspiracji. Pastele przywróciła Monikh Dale, a Brittany Bathgate szarość i filcowe elementy, które inspirowały nas w 2020 roku.

Survivalist

Rok na miarę apokalipsy, więc moda również, czyli stawialiśmy na bardzo wytrzymałe, utylitarne materiały. Funkcjonalne style, którym niestraszne złe warunki atmosferyczne czy inne przeszkody. Połączenie tego stylu z maskami tworzyło stylizację rodem z Mad Maxa. Pojawiały się elementy survivalowe typu kamizelki wędkarskie, czy też buty turystyczne, czyli na podróżnika lub na Courtney Trop – styl wręcz cyberpunkowy z elementami takimi jak bojówki i skórzane kurtki. Ubieranie się jak na koniec świata zdecydowanie pasowało do 2020 roku.

Cottagecore

Jeśli w tym roku myślałaś o uroczych kwiatkach, puchatych sweterkach i kardiganach to jest nas wiele. Moda w stylu romantycznej wsi podbiła nasze serca i chociaż na chwilę pozwoliła poczuć ten sielski klimat. Sam tag cottagecore ma prawie milion Instagramie i aż 4,5 miliarda wyświetleń na TikToku. Firma Hill House Home odniosła ogromny sukces, a Paula Sutton i Janna Morton stały się ikonami tej grupy. W rustykalnych i romantycznych elementów należało szukać u Shrimps i Doen.

E-Wear

Styl e-boya i e-girl z 2019 roku rozwinął się dzięki aplikacji TikTok. Stylizacja na gracza i fana japońskich animacji była najbardziej rozpowszechnioną subkulturą 2020 roku. Noen Eunbanksen jest jednym z niewielu e-boyów, którzy zostali twarzą marki Celine. Platforma Lyst odnotowała znaczne wzrosty w wyszukiwaniach spódniczek podobnych do Sailor Moon, koszulek z siatki i kolczyków z zawieszkami. Neonowe odcienie i akcesoria promowały Krutika i Daniela, podbiły one Instagram i TikTok – był to najpopularniejszy kolektyw modowy 2020 roku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here